Voorzitter

De voorzitter is verantwoordelijk voor de algemene coördinatie van het bestuur en de vereniging. De voorzitter is verantwoordelijk voor het opstellen van het beleidsplan. Dit zal in samenwerking met de rest van het bestuur gedaan worden. De voorzitter zal ervoor zorgen dat het beleidsplan daadwerkelijk wordt uitgevoerd en nageleefd. Ook zal de voorzitter de verantwoordelijkheid dragen om wekelijks (met uitzondering van de vakanties) de bestuursvergaderingen te leiden en voor te bereiden, in de vorm van het maken van een agenda. Daarnaast zal de voorzitter de verantwoording op zich nemen voor het organiseren en leiden van een ALV.

Daarnaast zijn er een aantal punten waaraan gedacht kan worden als je voorzitter wilt worden, dit zijn eigenschappen of taken waaraan je kan werken of die als kwaliteiten gezien kunnen worden wanneer je voorzitter bent:

o   je durft verantwoordelijkheid op je te nemen, ook als er iets niet goed gaat,
              o   je vindt het interessant om (altijd) op de hoogte te blijven van wat in en om de vereniging heen gebeurt,
              o   je hebt/krijgt inzicht en kennis over alle functies binnen het bestuur en kan de taken onderverdelen aan je
                   bestuursgenoten,
              o   je vindt het niet erg om aangesproken te worden en kan representatief zijn voor de hele vereniging,
              o   je kan je objectief opstellen ook tegenover de rest van het bestuur,
              o   je bent leidinggevend.

Zie jij jezelf terug in een of meer van de hiervoor genoemde punten en lijkt het je interessant om als voorzitter het bestuur volgend jaar te leiden? Twijfel dan niet en mail je sollicitatie naar bestuur@studievereniging-equilibrium.nl. Voor vragen, persoonlijk advies of een gesprekje kan je ook altijd naar Stephen (huidige voorzitter) mailen via voorzitter@studievereniging-equilibrium.nl.