Word Actief

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in het zijn van actief lid bij Equilibrium! Bij deze een lijstje met informatie over de verschillende functies en de verschillende commissies. Mocht je daarna nog vragen hebben stuur dan gerust een mailtje naar intern@studievereniging-equilibrium.nl. Ook als je interesse hebt in een bepaalde commissie stuur dan een motivatiebrief en je cv naar intern@studievereniging-equilibrium.nl.

Algemene functies binnen commissies:

Voorzitter

Als voorzitter ben jij verantwoordelijk voor de dingen die de commissie doet. Ook ben jij verantwoordelijk voor de vergaderingen en het coördineren en aansturen van de commissie. Hierbij is het natuurlijk ook vanzelfsprekend dat jij zelf ook mee helpt waar dat dan ook nodig is binnen jouw commissie.

Secretaris

Als secretaris zorg je voor de notulen tijdens de vergaderingen en zorg je ervoor dat alles duidelijk is en beschreven staat voor je andere commissie genootjes. Ook beheer jij de mail en zorg je dat er op mails gereageerd wordt en dat er mails verstuurd worden.

Penningmeester

Als penningmeester ben jij verantwoordelijk voor het maken van een kloppende begroting, ook moet je goed kunnen kijken waar er bijvoorbeeld op bezuinigd kan worden als een andere uitgave duurder blijkt te zijn.

Internationaliseringcommissie

De internationaliseringcommissie is binnen de vereniging verantwoordelijk voor het organiseren van buitenlandse reizen en excursies in samenwerking met het ILST. Daarnaast organiseren zij ook drie internationale dagen voor uitwisselingsstudenten van ILST. Het doel van de internationaliseringcommissie is studenten de mogelijkheid geven zich internationaal te oriënteren.

Functies binnen de internationaliseringscommissie:

Voorzitter, secretaris en penningmeester

• Penningmeester
  • Vicevoorzitter
  • Algemeen lid

Introductie commissie

Om de mooiste activiteit van het jaar te organiseren is er elk jaar een commissie binnen Equilibrium. Deze activiteit is natuurlijk het introductiekamp waarbij nieuwe studenten niet alleen veel over de opleidingen te weten komen en nieuwe mensen leren kennen, maar ook het eerste reële beeld van een studentenleven krijgen. Naast gezellig dansen, bier drinken en ouwehoeren worden er tal van spellen georganiseerd en ook het eten wordt verzorgd. Tijdens deze drie prachtige dagen worden er vaak vele vriendschappen gevormd, die in sommige gevallen zelfs van pas komen tijdens een latere carrière.

Functies binnen de introductie commissie:

Voorzitter, secretaris, penningmeester, sport en spel en kook

Toelichting sport en spel: Bij sport en spel zorg je met z'n tweeën  voor alle sport en spel activiteiten tijdens het introkamp, denk hierbij bijvoorbeeld aan springkussens regelen en helpen met opbouwen en afbreken maar ook bijvoorbeeld een potje voetbal organiseren

Toelichting kook: Bij kook zorg je met z'n tweeën voor het eten op het introkamp, zowel het ontbijt, lunch en het avond eten.

• Secretaris
  • Sport en spel 2x
  • Kook 2x

EQUITIMES.

De EQUITIMES. commissie schrijft en verstuurd onze kwartaalkrant. De EQUITIMES. wordt vier keer per commissiejaar uitgebracht aan alle leden van de vereniging en zal ook beschikbaar worden gesteld voor alle externe partijen en medewerkers van het ILST. Verder zal deze voor leden ook op de website worden geplaatst. De EQUITIMES. wordt geschreven als een amuserend en informerend blad met zowel niet-studiegerelateerde als studiegerelateerde stukken.

Functies binnen de EQUITIMES. commissie:

Voorzitter, secretaris, vicevoorzitter en redacteur

Toelichting redacteur: Redacteurs zijn de kern van de commissie, zij leveren samen met de rest van de commissie, artikelen, columns en andere stukken aan voor in de kwartaalkrant.

Toelichting columnist: Een columnist is een stage / afstudeerder die elk kwartaal een stuk aanlevert over het afstudeerleven en de verhalen er omheen. Verder ondersteund een columnist de commissie, stel mogelijk.

• Redacteur
  • Columnist

Equi’s adventure

De Equi's Adventure commissie organiseert een introductieperiode van circa een half collegejaar voor de eerstejaars studenten en tweedejaars instromers aan het ILST. Het doel is om studenten kennis te laten maken met Equilibrium en andere studenten van het instituut. Aan het begin van dit halve collegejaar worden teams van studenten gevormd die begeleid zullen worden door ouderejaars studenten. De teams kunnen punten verdienen door mee te doen aan activiteiten en het uitvoeren van opdrachten uit de bucketlist. Aan het einde van het halve collegejaar zal de befaamde Equi’s Adventure wisselbokaal worden overhandigd aan het team met de meeste punten.

Functies binnen de Equi's adventure commissie:

Voorzitter, secretaris, penningmeester en algemeen lid

• Algemeen lid