Over Equilibrium

“Equilibrium is een studievereniging die staat voor evenwicht tussen goed slagen op je opleiding en genieten van de beste tijd van je leven, je studententijd. Equilibrium is de studievereniging van het Instituut voor Life, Science & Technology, gevestigd aan de Hanzehogeschool te Groningen.

De opleidingen die onder dit Instituut vallen zijn:

Bachelors

• Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek – Research

• Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek – Diagnostiek

• Bio-informatica

• Chemie

• Chemische Technologie

Master

• Data Science for Life Sciences

In 2005 zijn wij opgericht vanuit de introductiecommissie die jaarlijks het introductiekamp voor de nieuwe eerste jaars en instromers verzorgd. Onze vereniging staat voor een evenwicht tussen colleges en buitenschoolse activiteiten. We hebben een dagelijks bestuur en verschillende commissies die zich inzetten voor het organiseren van lezingen, studiegerelateerde excursies, borrelavonden, het jaarlijkse gala en legendarische Foute Feest en meerdere themafeesten. We willen graag de mensen van de verschillende opleidingen in ons instituut bij elkaar brengen om een gevoel van samenhorigheid te creëren. Natuurlijk zijn nieuwe leden altijd welkom!